Bel met ons: 0880 80 3030

Email

Inkomende email

Inkomende POP3-server

De inkomende emailserver van TriNed is pop3.trined.nl. Hierbij wordt gebruik gemaakt van poort 110. Bij het gebruik van de POP3-server dient er gebruik gemaakt te worden van authenticatie met het volledige emailadres als gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord.

IMAP-toegang

Indien er gebruikt gemaakt wordt van IMAP-toegang dan adviseren wij om als server smartermail.trined.nl te gebruiken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van poort 143. Deze server kan ook gebruikt worden als uitgaande emailserver indien er ook gebruik gemaakt wordt van authenticatie.

Webmail

De webmailtoegang is beschikbaar via smartermail.trined.nl.

Uitgaande email

Uitgaande SMTP-server

De uitgaande emailserver van TriNed is smtp.trined.nl. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van poort 25. Bij gebruik van de SMTP-server dient geen gebruik gemaakt te worden van authenticatie of logingegevens. Wij controleren de toegang op basis van IP-adres.

SPF-record

Bij gebruik van smtp.trined.nl kan het het SPF-record spf.smtp.trined.nl gebruikt worden.  Een voorbeeld van het te gerbruiken SPF-record is dan: 'v=spf1 a:spf.smtp.trined.nl -all'.

Limieten

De uitgaande SMTP-servers van TriNed zijn voorzien van virus- en spamfiltering. Bij een blokkade door de virus- en/of spamfilter wordt er altijd een foutmelding weergegeven. Of direct tijdens het verzonden van de betreffende email of via een automatische email naar de verzender. Tevens zijn de SMTP-servers van TriNed voorzien van een verzendlimiet.

Bij een regulier abonnement voor consumenten is een limiet van maximaal 500 e-mailontvangers per dag van toepassing. Bij een zakelijk abonnement is dit een limiet van maximaal 2.500 e-mailontvangers per dag.

Is glasvezel van TriNed beschikbaar op jouw adres?

Vul je postcode en huisnummer in en je weet direct of glasvezel van TriNed ook op jouw adres beschikbaar is.

1